Henrik tänker alltid på nästa steg och är noga med att kolla upp fördelar och nackdelar – och Mia känner sig trygg med hans idé om att solpaneler är det de ska satsa på när laddboxen är på plats:
– Jag är lite skeptisk till solceller rent estetiskt. Men jag har förstått att det hela tiden kommer nya produkter, med teknik som ”smygs in” och inte syns på samma sätt. Och även om jag vill ta ansvar och vara så miljövänlig som möjligt så handlar det om en ganska stor investering. Men jag har stor tilltro till Henrik eftersom jag vet att han har alla aspekter med i beräkningarna. Dessutom är vår kontaktperson på Enkla Elbolaget både trevlig och förtroendeingivande. Så väljer vi solcellspaneler så kommer det att bli bra.
Närvarande och engagerande
Det som gör familjen Roskvist nöjd med sitt val av elleverantör är den förvaltade elfonden som ger bäst pris på lång sikt, att kundservice sköts av kunnig, egen personal och så framåttänket – ett äkta engagemang och en känsla av närhet.
– För vår del, som bor i länet där Enkla Elbolagets huvudkontor finns, är den lokala anknytningen ett klart plus. Vi vill handla så mycket som möjligt av företag nära oss. Men det räcker förstås inte om erbjudandet inte är bra. Att vara kund hos Enkla känns bra i magen – inte minst tack vare deras genuina engagemang i lokal ungdomsidrott och elitlagen i vår region.
Klimatkloka och prisvärda. Kundfokuserade, reko och i ständig utveckling – vad mer kan man begära av sitt elbolag?