Riktlinjer för sociala medier
Några enkla tumregler för ett schysst samtalsklimat
Sociala medier är ett fantastiskt verktyg för att dela åsikter, tips och synpunkter. Samtidigt innebär det ett ansvar att bidra till en respektfull och välkomnande dialog. För att säkerställa ett positivt samtalsklimat i våra kanaler har vi satt upp några enkla riktlinjer.
Vi accepterar inte:
- Aggressiva, hotfulla, kränkande eller nedlåtande kommentarer.
- Ryktesspridning eller personliga påhopp.
- Inlägg som är vilseledande eller inte relevanta för ämnet.
- Spam eller avsiktliga försök att störa diskussionen.
- Inlägg som har kommersiella syften och leder trafik till andra sidor.
- Inlägg som bryter mot lagar eller på annat sätt är olämpliga.
Inlägg som bryter mot våra riktlinjer kan raderas, och den som publicerat inlägget kan komma att blockeras från våra kanaler.
Har du sett något som inte hör hemma i vårt flöde? Hör gärna av dig till oss på kund@enkla.se.