Brilliant Awards – Customer Experience 2020 prisar de företag i Sverige som levererar den mest engagerade kundservicen i sin bransch och kan titulera sig som ”Bästa kundservice”. Nu står det klart att Enkla Elbolaget är landets bästa i energibranschen.
– Brilliant mäter och analyserar löpande medarbetar- och kundupplevelser. Vår data ger gång på gång insikter om att engagerade medarbetare skapar lojala kunder och påverkar resultatet på sista raden, säger Andreas Ferm, vd på Brilliant Future.
Insamlingen av data har pågått sedan januari 2019 och baseras på tre miljoner kundundersökningar som genomförts i Sverige. Brilliants data visar att de företagen som levererar högt medarbetarengagemang i sin kundservice har fler lojala kunder än de som inte gör det. Engagemang är vidare en faktor alla 130 bolag, oavsett bransch, affär eller ärende, har möjlighet att påverka kundupplevelsen genom.
– Vi är fantastiskt glada, att vårt engagemang och känsla för våra kunders bästa, ger resultat. Det är också ett kvitto på att vår trivsel avspeglar sig i samtalen med våra kunder. Jag är så otroligt glad och stolt över teamet som nu blir hyllade med en guldmedalj, i att serva våra kunder, säger Lotta Olsson, Privatmarknadschef på Enkla Elbolaget.