Tillsammans med byrån Mustasch är vi nominerade i kategorin Digitala publikationer, i 2023 års upplaga av den jurybedömda tävlingen Publishingpriset.
Nomineringen avser vår digitala kulturhandbok ”Den Enkla vägen” som vi tillsammans med Mustasch har tagit fram. Den presenterar vår kultur och ger läsaren en känsla av hur det är att jobba hos oss. För våra medarbetare fungerar den som en slags ID-guide för vad man kan förvänta sig och förväntas bidra med för typ av kultur.
– Den här nomineringen är extra speciell för oss på Mustasch eftersom vårt bidrag är en kultur- och medarbetarhandbok som har tagits fram i tätt samarbete med en kund vi känner väl. Enkla Elbolaget ska ha en eloge för den satsning de gjort med sin företagskultur. Vi delar deras värdering om att social hållbarhet är mycket viktigt. Generellt sett kan vi märka en ökad efterfrågan av denna typ av kommunikation från många olika typer av verksamheter – vilket är mycket glädjande. Säger Mustaschs delägare och marknadsstrateg Sofia Persson.
Lotta Olsson, Säljchef Privat och Marknadschef på Enkla Elbolaget tillägger:
– Ja, vi är oerhört stolta över vår ID-guide och det är särskilt glädjande att bli nominerad för något som vi verkligen brinner för. Vår företagskultur betyder mycket för oss och det känns därför extra bra att vi äntligen gett den liv och form på ett sätt som alla nu kan ta del av.
Vinnarna offentliggörs 8 november
Årets vinnare offentliggörs onsdag 8 november på anrika Berns vid Berzelii Park i Stockholm. Då offentliggörs vilka av årets finalister som vinner Guld och Silver i de 42 tävlingskategorierna, samt vilka fem som tilldelas Grand Prix för bästa annons, bästa digitala publikation, bästa film, bästa print och bästa webb.
Blir du också sugen på att ta en kul tur på Den Enkla vägen?