Enkla Elbolagets logga

Shady Burgers: en framgångssaga

Shady Burgers hamburgerkoncept har expanderat i rekordfart med åtta nya restauranger på fyra år, och flertalet på väg. Per Anders Fällman, VD, berättar att det viktigaste från start har varit att syssla med hundra procent kvalitet – i alla led.

– Vi har lagt mycket tid på att spåna idéer och testa oss fram för att hitta det vi verkligen gillar. Om vi inte tror på det kommer ingen annan att göra det. I takt med att vi växer blir det också allt viktigare med goda samarbeten och partners.

Varför Enkla Elbolaget?
– Jag har varit kund hos Enkla Elbolaget i många år i tidigare bolag, redan innan vi drog igång Shady Burgers-resan. Hade jag inte varit nöjd hade jag inte tagit det vidare. Enkla Elbolaget har byggt upp ett förtroende hos oss; den personliga servicen vi har på supporten har alltid varit viktig. Vi tilltalas av lokala kontor och en bra produkt. Och så enkelheten förstås!

Vad förbrukar mest energi i er verksamhet?
– Kök och ventilation drar mycket. Men vi strävar ständigt efter att vara klimatsmarta. Det gäller allt från förnybar el till naturmaterial i bestick och återvunnet, certifierat wrappapper. Vi jobbar så lokalt vi kan på alla plan.

Hur ser ni på framtiden?
– Vi har en expansiv plan och siktar på ett eller två hyreskontrakt till innan året är slut. Och så ett antal nästa år – närmaste målet är 20 restauranger. Vi har Enkla Elbolaget i alla enheter vi äger, och för alltid rekommendationen vidare till våra franchisetagare.

Följ Shady Burgers resa framåt på shadyburgers.se.

Välkommen till
Enkla Elbolaget
Stängt
Ring oss
Idag: Stängt