Ny teknik, lågt pris, bra känsla

När man bor i hyreslägenhet med varmhyra är elkostnaderna inte något man ligger sömnlös över. På Daniel Linders faktura från Enkla Elbolaget finns bara hushållsel men även om förbrukningen är låg och summan liten så tycker han att det spelar det roll vilket elavtal man har.

– Det är ju inte bara priset som ska vara rätt. Jag vill känna att jag tycker om ett bolag som jag handlar av. Att jag gillar hur de tänker och vad de gör. Och så känner jag för Enkla Elbolaget. Jag bodde i villa tidigare och hade ett elavtal med en del rörligt och en del fast. Det var ofta dyrt, vintermånaderna var inte roliga.

Redan då funderade jag på att byta till Enkla Elbolaget men det blev aldrig av. Vid flytten in till stan kände jag att det var ett bra tillfälle att testa Relaxa med fondförvaltad el. Det var på något vis ett lite mindre läskigt läge att testa något nytt. Även om jag bara betalar för hushållselen idag så vill jag såklart betala precis så mycket som jag måste.

Referensfamiljen Isberg Linder
Familjen Isberg Linder: Daniel och pojkarna Liam 8 år och Vincent 3 år
Bor: i hyreslägenhet på 98 kvadratmeter i centrala Karlskrona
Enkla Elbolaget-kund sedan: 2018

Teknik kan också förenkla

– Jag är nästan nördigt intresserad av ny teknik och smarta hem-lösningar och precis när jag flyttade så hade Enkla Elbolaget en kampanj där kunder fick en Google Home Mini. Den fångade min uppmärksamhet och jag var extra nöjd med mitt nya avtal men jag hade gjort samma val utan gåva också. Eller låt mig säga såhär; genom att vara snabba på bollen med röststyrd teknik visade Enkla Elbolaget att de tänker på hur de kan förenkla för mig som kund. Och att de vill ligga i framkant när det kommer till teknik som solceller, laddstolpar och andra lösningar som främjar miljön.

Livet ska bara fungera

– Jag har mina pojkar varannan vecka och vill lägga så mycket tid och fokus på dem som möjligt. På att se till så att vi har en bra vardag. Det finns viktigare saker än el att lägga sin energi på och jag har varken ork eller lust att följa marknaden. Därför tycker jag att det känns bra med Relaxa och jag gillar att veta att jag i alla fall inte betalar mer än hos andra leverantörer, att mitt pris, om det fortsätter som förut, är lägst i det långa loppet. Det är tryggt.

Som jag ser det så är jag kund hos en elleverantör som är sjyst, miljövänlig, prisvärd, framåt och som gör det enkelt att vara kund. Vad mer kan man begära?

Välkommen till
Enkla Elbolaget
Stängt
Ring oss
Idag: 9.00 - 17.00
Lunchstängt: 12.00-13.00
Stängt