Konsumentinformation

Vi på Enkla Elbolaget gör allt vi kan för att du ska vara nöjd. Och vi tar gärna emot dina åsikter och tankar – såväl ris som ros. Har du synpunkter som du vill prata med oss om, vill vi att du i första hand vänder dig till vår kundsupport. Om det behövs kopplar de ihop dig med vår kundombudsman som behandlar dina frågor och synpunkter självständigt och hjälper dig på ett enkelt och bra sätt.

Det finns tillfällen då det är bra att kunna vända sig till en extern part för att få vägledning och råd. Det kan handla om frågor kring energieffektiviserande åtgärder men också om beslut ifrån Enkla Elbolaget eller andra aktörer på elmarknaden. Dina rättigheter som elkonsument behandlas i ellagens 11 kapitel.

100% förnybar energi

Hur vet jag att det är klimatklok el som gör att min lampa lyser? Det är lite klurigt. Om du som kund väljer att köpa el från förnybara källor gör vi tillsammans en god gärning för klimatet och tillslut kommer din lampa enbart lysa av klimatklok el. Bra va? Låt oss förklara:

Elen flödar fritt i elnäten så din el och dina grannars el kommer med största sannolikhet från samma källor. Vi kan alltså inte garantera att just du får klimatklok el i ditt uttag då vi inte har kontroll över vilken typ av el som finns i just ditt elnät. Vi gör däremot vad vi kan och köper ursprungsgarantier från förnyelsebar elproduktion till all den el vi säljer. I framtiden hoppas vi att alla elhandelsleverantörer gör samma sak så att vi med säkerhet vet att det är förnybar el som finns i elnätet.

Välkommen till
Enkla Elbolaget
Stängt
Ring oss
Idag: 9.00 - 17.00
Lunchstängt: 12.00-13.00
Stängt