Kundservice till undsättning!

De hjälper till i stort som smått. Vått och torrt. Klyscha? Kanske – men en helt sann sådan. Vårt kundserviceteam håller skutan igång både i lugna vatten – och när det stormar.

Just nu och den senaste tiden är det många som ringer. Inte så konstigt – med den högst ovanliga elmarknad vi befunnit oss i ett tag. Annika Björkander på inkommande berättar om mentaliteten bakom kulisserna.

– Det gäller att bara göra sitt bästa. Vi bollar med varandra. Och det är fint att se att många kunder verkar väldigt nöjda med den hjälp de får, trots att trycket är så högt nu.

– Vi har alltid haft en callback-funktion men den har inte behövt användas lika frekvent som det här senaste året. Den gör att kunden slipper hamna i en oändlig kö. Även om det kan ta tid innan kunden blir uppringd så ringer vi alltid upp. Det är viktigt.

 

Hur gör ni för att kunna bemöta kundernas frågor?

– Vi måste vara på alerten! På våra veckovisa möten pratar vi igenom läget på elmarknaden just nu och om det dykt upp något nytt för att hålla oss uppdaterade. Om det är något specifikt vi behöver utbilda oss i så finns den möjligheten.

 

Vad kan ni hjälpa till med?

– Allt ifrån att förklara en faktura eller hjälpa till med inlogg eller funktioner på kundportalen Min el. Några ringer också och frågar om solproduktion, t.ex. hur ersättning för egenproducerad el fungerar.

– Just nu är det många som vill diskutera sina avtal och varför priset ser ut som det gör just nu. Det märks att många av kunderna är betydligt mer insatta idag.

 

Vad är viktigast i din roll?

– Att vara inlyssnande och medkännande. Det är tuffa tider för alla – även för oss i kundservice, vi betalar ju också el. Så det gäller att vara ödmjuk och lyhörd inför det.

 

Vad gör dig glad på jobbet?

– När jag får ett härligt bemötande från en kund. Det värmer faktiskt väldigt mycket. När någon av oss får bra feedback i ett samtal brukar vi dela det med varandra. Det ger lite extra energi!

– Vi är också ett fantastiskt gäng som jobbar ihop. Vi har roligt tillsammans och peppar varandra – det gör väldigt mycket.

Det här kan kundservice hjälpa till med – på telefon och mejl:

  • Rådgivning angående ditt elavtal
  • Förklara en faktura
  • Diskutera Enklas mertjänster (t.ex. solpaneler eller laddlösningar)
  • Teckna elavtal till nya anläggningar (t.ex. om du köpt fritidshus)
  • Inloggning på Min el
  • Ändra till digital faktura (går också att göra på Min el)
  • Flytta med elavtal till ny adress (går också att göra på Min el)

Vill du komma i kontakt med kundservice? Här hittar du kontaktuppgifter. Kika också gärna på våra vanliga frågor – kanske hittar du svaret du söker där!

Välkommen till
Enkla Elbolaget
Stängt
Ring oss
Idag: Stängt