Få bättre elkoll – tre enkla saker att tänka på

Det är inte alltid lätt att ha full koll på elsnacket. Därför har vi samlat tre enkla tips som kan hjälpa dig som kund att känna dig lite mer trygg i eldjungeln.


1. Titta på hela priset

Vissa priser kan verka låga vid första anblick – men saknar ibland delar som fasta avgifter, påslag eller andra kostnader. Jämför alltid med det totala priset, så får du en tydligare bild av vad kostnaden på fakturan faktiskt blir.


2. Vad tycker andra kunder?

Att läsa omdömen på exempelvis Trustpilot kan ge en bra känsla för hur ett elbolag funkar i verkligheten – som hur de bemöter frågor, hanterar problem och skapar trygghet i vardagen.


3. Känns något oklart? Prata med oss!

Det är inte alltid lätt att förstå skillnaderna mellan olika alternativ. Vår prisade kundservice finns här för dig – oavsett om du vill ringa, mejla eller om du är redan är kund, skriva till oss direkt i appen. Vi hjälper dig!

Liknande artiklar

Kvartspris är här – men för de flesta företag förändras inget

För företag är detta ingen dramatisk förändring. Majoriteten har redan haft timpris sen tidigare och går nu automatiskt över till kvartspris.
Pappa Ekström jagar en kvart istället för att ta det lugnt i soffan.

Vi tycker att din elvardag ska vara enkel – inte styrd av kvartarna

Föreställ dig att du väntar med fredagsmyset en halvtimme för att ugnen ska gå igång på en billigare kvart. Eller att du skjuter upp morgonkaffet för att spara fem öre.

Kvartsmätning – vad betyder det för dig som elkund?

Du har kanske hört talas om kvartsmätning eller 15-minuterspriser. Det kan låta tekniskt och kanske lite avlägset, men det påverkar faktiskt hur elpriset sätts och i viss mån hur du som elkund märker av det.
Välkommen till
Enkla Elbolaget
Stängt
Ring oss
Idag: Stängt