2020-02-07
Enkla Elbolaget bland de bästa i landet på kundservice

Undersöknings- och actionplattformen Brilliant Future prisar nu de företag som levererar bäst kundservice i sin bransch. Utmärkelsen är baserad på data från 130 svenska företag och sammanlagt har tre miljoner kundundersökningar kartlagts. Nu står det klart att Enkla Elbolaget är Sveriges bästa företag i energibranschen på kundservice. 

 

Brilliant Awards – Customer Experience 2020 prisar de företag i Sverige som levererar den mest engagerade kundservicen i sin bransch och kan titulera sig som ”Bästa kundservice”. Nu står det klart att Enkla Elbolaget är landets bästa i energibranschen. 

– Brilliant mäter och analyserar löpande medarbetar- och kundupplevelser. Vår data ger gång på gång insikter om att engagerade medarbetare skapar lojala kunder och påverkar resultatet på sista raden, säger Andreas Ferm, vd på Brilliant Future 

Insamlingen av data har pågått sedan januari 2019 och baseras på tre miljoner kundundersökningar som genomförts i Sverige. Brilliants data visar att de företagen som levererar högt medarbetarengagemang i sin kundservice har fler lojala kunder än de som inte gör det. Engagemang är vidare en faktor alla 130 bolag, oavsett bransch, affär eller ärende, har möjlighet att påverka kundupplevelsen genom.

– Vi är fantastiskt glada, att vårt engagemang och känsla för våra kunders bästa, ger resultat. Det är också ett kvitto på att vår trivsel avspeglar sig i samtalen med våra kunder. Jag är så otroligt glad och stolt över teamet som nu blir hyllade med en guldmedalj, i att serva våra kunder, säger Lotta OlssonPrivatmarknadschef på Enkla Elbolaget. 

 

Top 3 – svenska företagen som levererar bäst kundservice i energibranschen:  

  1. Enkla Elbolaget
  2. Mälarnergi
  3. Öresundskraft
     
     

Om Brilliant Awards – Customer Experience – “Bästa kundservice”: 

  • Listar de företag som har lyckats skapa exceptionella kundupplevelser. 
  • Baserad på data från företagens kundundersökningar. Totalt ligger 130 företag och tre miljoner kundundersökningar, genomförda i Sverige, till grund för beslutsunderlaget. 
  • Insamling av data har pågått sedan 1 januari 2019 och har samlats in under hela året. Alla kunder till Brilliant är per automatik med i urvalet. 

Om Enkla Elbolaget  

När vi startade Enkla Elbolaget 2008 var vår idé lika självklar som i dag. El är som allra bäst när den är enkel, prisvärd och klimatklok. Och det är precis den sortens el du får när du väljer Enkla Elbolaget. 

Att vi på Enkla Elbolaget tycker att enkelhet är väldigt viktigt, hör du på vårt namn. Vi är utmanaren som slåss mot krångel. Vi är övertygade om att vi kan förändra och förbättra genom att förenkla för våra kunder. Och vi gör det på vårt eget sätt. Ett sätt som involverar vänlighet, ärlighet och humor. Nyfikenhet och lust att prova nytt. Vi sitter inte och väntar utan går längst fram, inte sällan på en helt egen väg.  

Enkla Elbolaget är en del av Dalakraft och tillsammans med Jämtkraft och Scandem är vi Sveriges sjätte största elkoncern. Med all vår samlade erfarenhet jobbar vi oavbrutet för att du ska få en riktigt bra erfarenhet av ditt elköp. Och för att göra ditt liv som ansvarstagande elkund enklare, till exempel genom smarta laddlösningar för elbilar och solceller på taket.  

Om Brilliant  

Brilliant är en del av Wise Group och är en av marknadens främsta datadrivna undersöknings- och actionplattformar för kund- och medarbetarupplevelser. Företaget erbjuder agerbara och datadrivna kund- och medarbetarinsikter som hjälper företag och organisationer att fatta beslut som stärker affären. 

Brilliant mäter och analyserar löpande medarbetar- och kundupplevelser. Resultatet av Brilliants data visar gång på gång att engagerade medarbetare skapar lojala kunder och påverkar resultatet på sista raden. Företagets vision är att hjälpa företag och organisationer världen över att frigöra potentialen i människor. 

www.brilliantfuture.se   

Välkommen till
Enkla Elbolaget
Öppet
Ring oss
Idag: 9.00 - 17.00
Lunchstängt: 12.00-13.00
Öppet